8 leggyakoribb téma

Zöldségek, amiket jobb főve fogyasztani

555
HOZZÁSZÓLÁS:

Egyesek szerint a zöldségek nyersen történő fogyasztása a lehető legegészségesebb dolog. Nyersen enni őket vitathatatlanul jó és hasznos dolog, de tanulmányok igazolják, hogy szervezetünk számára sokkal jobb, ha megfőzzük őket. Igaz ez a következő gyakran fogyasztott növényekre is.

 

Gombák

A gombák egyes fajtái nyersen karcinogén, azaz rákkeltő összetevőket tartalmaznak. Ezek az anyagok azonban érzékenyen reagálnak a hőre, ha megfőzzük a gombát, megsemmisülnek. Néhány szelet nyers gomba elfogyasztásától még nem lesz bajunk, de ha szeretnénk kihasználni a gomba egészségre gyakorolt pozitív hatásait is, akkor mindenképpen főzzük meg. Érdemes megtenni, hiszen egy vizsgálat szerint a rendszeres gombafogyasztás 60%-kal képes mérsékelni a mellrák kockázatát.

 

Kukorica

A főzés növeli a kukorica antioxidáns hatását. Mikor megmérték szabadgyökfogó képességét azt tapasztalták, hogy a nyers kukoricához képest a főtt kétszer olyan hatékonyan képes szembeszállni az oxidációt okozó tényezőkkel. Főzés közben fitokemikáliák szabadulnak fel a kukoricában, melyek rákellenes hatást fejtenek ki. Az egyik ilyen a ferulinsav, ami kisebb mennyiségben megtalálható zöldségekben és gyümölcsökben is, de igazán koncentráltan a kukorica tartalmazza. A főzés segíti a szervezete a ferulinsav hasznosításában is.

 

Paradicsom

A paradicsom nagy mennyiségben tartalmaz likopint, egy erőteljes antioxidánst, melynek szintje még magasabbra ugrik a főzés során. Egy egyetemi kísérletben azt vizsgálták, hogyan befolyásolja a likopin felszívódását a hőmérséklet és arra az eredményre jutottak, hogy a hőmérséklet emelkedésével párhuzamosan javult az felszívódás mértéke.

 

Babfélék

A nyers babban vannak mérgező összetevők. Például a vesebab nyersen egy olyan toxint tartalmaz, mely már 1% alatti mennyiségben is halált okoz kísérleti patkányoknál 2 héten belül. Minden nyers babban található lektin, egy potenciálisan mérgező fehérje összetevő, ami károsíthatja a szívet, a vesét, a májat, a beleket. A főzés azonban lerombolja. Főzéssel a babfélék összes előnyös hatását fenntartások nélkül élvezhetjük.

 

Mind a főzés, mind a párolás megváltoztatja a növények sejtszerkezetét, ezért kevesebb enzimre lesz szükség a megemésztésükhöz. A főzés és a párolás a legegészségesebb módja a zöldségfélék elkészítésének. Ha magas hőmérsékleten pirítjuk vagy sütjük őket, akkor már rákkeltő anyagok keletkezhetnek és kerülhetnek bele az ételbe.

 

A zöldségeken túl egyéb élelmiszereinket is nagyon ajánlatos megfőzni vagy kellőképpen átsütni, hiszen ezek is veszélyt jelenthetnek egészségünkre, ha nyersen fogyasztjuk.

555
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

78

Kapcsolódók |

Hasonló cikkek, témák
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]